• Tüm Kategoriler
    • AXES BONUS CARD FİNANS WORLD PARAF MAXİMUM KARTLARA 3 TAKSİT CANLI STOK Sistemi ile Çalışıyoruz. Tedarik Sistemi Şeklinde Çalışmıyoruz. Stoktaki Ürünlerle Hızlı Kargo

      Riyazüs Salihin Tercümesi, 3 Cilt

      Riyazüs Salihin Tercümesi, 3 Cilt
      Riyazüs Salihin Tercümesi, 3 Cilt
      Görsel 1
      Görsel 2
      Fiyat:
      75,00 TL
      İndirimli Fiyat (%50,7) :
      37,00 TL
      Kazancınız 38,00 TL
      5.0 1
      37.00 www.goncakitap.com.tr
      Geçici olarak temin edilememektedir. Temin edildiginde
      Haber Ver

      Bu ürünün yerine tercih edebileceğiniz ürünler

      Şamua, 3 Cilt, 2.080 Sayfa
      150,00 TL
      84,00 TL
      %44
      Sarı Şamua, 3 Cilt Set, 1014 Sayfa
      97,20 TL
      38,00 TL
      %60,9
      1.Hamur , 17 Cilt, 9.706 Sayfa
      1.250,00 TL
      590,00 TL
      %52,8
               Stoktan Kargo 

        Kitap              Riyazüs Salihin Tercümesi
        Yazar             İmam Nevevi
        Tercüme         İhsan Özkes
        Yayınevi         Merve Yayınevi
        Etiket Fiyatı    75 TL
        Kağıt - Cilt      1.Hamur beyaz - Lüks Bez cilt, 3 cilt
        Sayfa - Ebat   1.470 sayfa - 17x24 cm
        Yayın Yılı        1998
        ISBN               9789758524860

       
      Merve Yayınları Riyazüs Salihin Tercümesi kitabını incelemektesiniz.
      3 cilt Riyazüs Salihin Tercümesi kitabı hakkında yorumları oku yup kitabın konusu, özeti, fiyatı, satış şartları hakkında bilgiyi geniş bir şekilde edinebilirsiniz.

       
      Yaratan Rabbinin adıyla oku . O, insanı " alak " dan yarattı. Oku, Senin Rabbin en cömert olandır. Alak 1-2
       
       
                    RİYAZ’ÜS-SALİHİN
       
      Nevevi, RiyazüsSalihin ’i, insanları ahiret hayatını mutlu kılacak Salih amellere yöneltmek ve haramlardan sakındırmak için telif etmiştir. Bu eseri 670 yılında Ramazan ayının ondördüncü günü tamamlamıştır.
       
      Riyaz’üs-Salihin’de bulunan hadislerin çoğu, başta Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim olmak üzere, Tirmizi, Sünen-i Ebi Davud, Sünen-i Nesai ve Sünen-i İbn Mace’den, diğer bir ifadeyle Kütüb-i Sitte’den seçilmiştir. Bazı yerlerde de Muvatta’dan ve Hakim’in Müstedrek’inden hadisler almıştır. Eser 372 bab üzere tertip olunmuştur. 1896 hadis bulunmakta olup her konuyla ilgili ayetleri de ihtiva etmektedir. Bilhassa vaaz ve irşad hizmetlerinde kullanışlı bir özelliğe sahiptir. Eser Mekke, Mısır ve Türkiye gibi çeşitli İslam ülkelerinde tab’ olunmuştur. Riyaz’üs-Salihin’in dört ayrı Türkçe tercemesi bulunmaktadır.
       
           ŞERHLERİ
       
      Bizzat müellifi ve birçok alim tarafından esere şerhler yazılmıştır.

      1) ”Delil’ül-Falihin li Turukı Riyaz’üs-Salihin” hadis ve tefsir alimlerinden Muhammed Allah es-Sıddiki (1057) tarafından yazılmış ve bu şerh Mısır’da birkaç defa dört cilt alinde basılmıştır. Detaylı bir şekilde yazılmış olan bu şerhte nahiv ve belagata dair bilgilere de yer verilmiştir.

      2) ”Menhel’ül-Varidin Şerhu Riyaz’üs-Salihin” adlı şerh ise Subhi Salih tarafından yazılmıştır. Bu şerh, hadislerin rakamlanması ve çeşitli yönlerden güzel bir fihriste sahip olması açısından oldukça kullanışlılık arzetmektedir. Şarih Subhi Salih’in uzunca yazdığı sunuş da ayrıca önemlidir, çok kısa olarak yazılmış olan bu şerh Türkiye’de de bir cilt halinde basılmıştır.

      3) ”Nüzhet’ül-Müttakin Şerhu Riyaz’üs-Salihin” adlı şerh ise, Mustafa Said ve Muhammed Emin’in de katılımıyla beş kişilik bir komisyon tarafından yapılmıştır. Hadislerin tahrici, mübhem ve garib kelimelerin açıklanması, hadislerin numaralanması, hadis ricalinin tanıtımı ve fihristinin yapılmış olması gibi özellikleri şerhin değerini artırmıştır. Şerh ne kısa ne de uzundur.

      4) ”Tehzib’ün-Nüfus fu Tertib’id-Dürus” adlı şerh ise Yusuf b. İsmail En-Nehbani tarafından yazılmıştır.

       5) Eserin ilk Türkçe şerhi de İslamoğlu Yayıncılık A.Ş. tarafından, İstanbul merkez vaizlerinden İhsan Özkes’e tercümesiyle bir arada yaptırılarak, 6 kişiden oluşan redakte ve tashih heyetinin hazırlık çalışmalarıyla yayın dünyamıza sunulmuştur. ( riyazüs salihin kitap , riyazüs salihin , riyazüs salihin kitabı , riyazüs salihin 3 cilt  , tercümesi , Merve yayınları riyazüs salihin hadis kitabı, imam nevevi hadis kitabı, imam nevevi riyazüs salihin )
       
       
                        ÖNSÖZ
       
      Hamd; tek (biricik), üstün gelip yenen (istediğini zorla yapan), kuvvetli (üstün ve yüce olan), kusurları çokça örten (yargılayıcı), gönül ve basiret ehli için bir hatırlatma, akıl ve ibret sahipleri için de ibret olsun diye geceyi gündüze çeviren Allah’a aittir.  O Allah ki; yarattıklarından bir kısmını seçerek bu dünyada onları zühd ve takva ehlinden kılmıştır. Onları, nefislerini kontrol etme, devamlı düşünme, öğüt alma ve zikre sarılmakla meşgul etmiştir. Böylece onları, kendisine tabi olmada ve Ahiret’e hazırlanmada başarılı kılmıştır. Öfkesine uğramaktan ve cehenneme girmeyi gerektirecek davranışlardan sakındırmış, onların durum ve ortamların değişmesi rağmen bu hususlarda (var güçleriyle çalışarak) başarılı olmalarını sağlamıştır.

      O’na hamdin en beliği, en temizi, en kapsamlısı ve en yaygın ve mükemmel şekliyle hamd ederim. Kullarına karşı çok iyilik eden Kerim, Rahman ve Rahim olan Allah’tan başka ilah olmadığına şehadet ederim. Yine şehadet ederim ki: Muhammed (s.a.) Allah’ın kulu, rasulü, habibi, velisi en doğru yola rehberlik eden, en doğru dine çağırandır. Allah’ın salat ve selamı ona, diğer peygamberlere, hepsini inanmış yakınlarına ve iyi kimseler üzerine olsun!

      Allah Teala “Ben cinleri de insanları da (başka bir nedenle değil) ancak bana kulluk etsinler diye yarattım. Ben onlardan bir rızık istemiyorum. Bana (yemek) yedirmelerini de istemiyorum.” (Zariyat/56-57) buyurmuştur. Bu ayet insanların ve cinlerin yalnız ibadet için yaratıldıklarını açıkça ifade etmektedir. O halde insanların yaratıldıkları gayeye özen göstererek, zühd ve takva ile dünya zevklerine yüz çevirmeleri gerekir. Çünkü dünya nimetleri tükenmeye mahkumdur ve dünya ebedi bir yer değildir. Bu dünya ahirete götüren bir binektir. Sevinç ve neşe yeri değildir. Ayrılık yeridir. Devamlı kalma yeri değildir. Bunu içindir ki dünyanın en uyanıkları, Allah’a ibadet ve kulluk yapanlardır. En zekileri de zühd ve takva yolunu benimseyenlerdir.

      Allah Teala şöyle buyurmuştur: “Dünya hayatının misali şu misal gibidir ki, gökten bir su indiriniz ve onunla yeryüzünün –gerek insanların gerek hayvanların yiyeceği- nebat(lar)ı (ağ gibi birbirine örtülüp ) karışmıştır. Tam yer, zinet ve ihtişamını takınıp süslendiği, sahipleri de ona (biçmeye, yemişlerini, mahsullerini toplamaya) herhalde kadir olduklarını sandıkları bir sırada geceleyin veya gündüzün ona emriniz(don, kasırga ve sel gibi bir afetimiz) gelivermiştir ki; sanki dün yerinde yokmuş gibi onu ta kökünden koparılıp biçilmiş bir hale getirmişizdir. İşte biz iyi düşünecek bir kavim için ayetleri böyle açıklarız.” (Yunus/24). Nitekim bu anlamda ayetler çoktur.
      Bu konuda şöyle diyen ne güzel söylemiş?

      Allah’ın zeki kulları vardır. Dünyayı boşadılar, fitneden sakındılar. Ona dikkatle bakıp, Vanlılar için vatan olmadığını anladıklarında onu deniz gibi kabul ettiler. İyi amelleri de o denizde gemiler edindiler.
      Dünyanın durumu, bizim durumumuz ve yaratılış gayemiz anlattığım gibidir. o halde, sorumlu olan her kimsenin; iyi kişilerin yolundan gitmesi, akıllı ve ileri görüşlülerin yolundan yürümesi, uyardığım hususlara dikkat etmesi gerekir. Bunu için de en doğru yol; öncekilerin ve sonrakilerin efendisi ve en şereflisi Hz. Muhammed’den (s.a) sahih olarak gelen hadislerle edeplenmektir. Allah’ın salat ve selamı ona ve diğer peygamberlerin üzerine olsun!
      Allah Teala “İyilik ve takva üzerinde yardımlaşınız” (Maide/2) buyuruyor.
      Rasulullah’dan (s.a) sahih olarak gelen hadislerde de şöyle buyurulmuştur:

      “Kim kardeşine yardım ederse, Allah da ona yardım eder”, “Bir iyiliğe delalet eden kimse, o iyiliği yapan gibi sevap elde eder”, “Bir kimse hidayete davet ederse o davete icabet eden kimsenin sevabının aynısı ona da verilir.” Yine Hz. Ali’ye (r.a) hitaben Rasulullah efendimiz “Allah’ın senin sayende bir kimseyi hidayete mazhar buyurması, senin için dünya malının en değerlisine sahip olmaktan daha hayırlıdır” diye buyurmuştur.

      Bu nedenle, kişiyi ahirete yönelten, içe ve dışa (siret ve surete) ait ahlakı kazandıran, teşvik ve tahdid konularını, Salih kimselerin diğer edeplerini de içeren, zühd ve takva, nefis terbiyesi, ahlakın güzelleştirilmesi, gönül temizliği ve tedavisi, uzuvların korunması ve eğriliklerinin düzeltilmesi ve ariflerin amaçlarından daha başka hususlarla ilgili sahih hadislerden şu muhtasarı kaleme almayı düşündüm. Bu muhtasardaki her bölümün başına, o konu ile ilgili ayetleri yazmayı ve anlamlarında kapalılık bulunan kelimeleri açıklamayı gerekli gördüm. Bir hadisin sonunda (müttefekun aleyh) dediğimde bunu anlamı, bu hadisi Buhari ve Müslim’in rivayet etmiş olduğudur. Eğer bu kitap tamam olursa, hareketini buna uyduranları iyiliğe yöneltip, kötülük ve yıkıma götüren her şeyden sakındıracağını umarım.

      Bu kitaptan yararlanacak kardeşlerimden bana, ana-babama, hocalarıma, diğer dostlarıma ve bütün Müslümanlara dua etmesini istiyorum. İtimadım ancak Allah’adır. İşlerimi ancak O’na ısmarlar ve yalnız O’na güvenirim. Allah bana yeter ve o ne güzel vekildir! Kötülükten uzaklaşmaya kudret, iyilik yapmaya kuvvet, ancak Aziz olan (üstün gelen), hikmet ve hüküm sahibi Hakim Allah’ın izni iledir!  
       
      Muhyiddin Ebu Zekeriye en-Nevevi
       



      Merve Yayınları 3 cilt Riyazüs Salihin Tercümesi kitabını incele diniz. 
      Diğer Özellikler
      Stok Kodu9789758524860
      MarkaMerve Yayınları
      Stok DurumuBu ürün geçici olarak temin edilememektedir.
      9789758524860
       
       

       

      PlatinMarket® E-Ticaret Sistemi İle Hazırlanmıştır.