Kitap Talimül Müteallim Öğretmen Öğrenci İlişkileri
Yazar İmam Burhaneddin Ez Zernuci
Tercüme Ömer Faruk Kasadar
Yayınevi Ravza Yayınları
Kağıt Cilt Şamua Kağıt - Karton Kapak Cilt
Sayfa Ebat 185 sayfa - 17x24 cm.
İmam Burhaneddin Ez Zernuci Talimül Müteallim Öğretmen Öğrenci İlişkileri kitabını incelemektesiniz.
Ravza Yayınları Talimül Müteallim kitabı hakkında yorumları oku yup kitabın konusu, özeti, fiyatı, satış şartları hakkında bilgiyi geniş bir şekilde edinebilirsiniz.
Yaratan Rabbinin adıyla oku . O, insanı " alak " dan yarattı. Oku, Senin Rabbin en cömert olandır. Alak 1-2
Burhâneddin ez Zernuci
Hanefî fıkıh âlimi ve eğitimcidir. Tam ismi, doğumu ve vefatı hakkında kesin bir bilgi yoktur. Kendisi İbrâhim ez Zernûcî ismi ile anılsa da bunun doğruluğu şüphelidir. Burhaneddin ve Burhanül İslâm lakaplarıyla anılmıştır.
Doğum yeri olduğu sanılan Zernûci bugünkü Kazakistan'ın güneyinde Kızılkum ilçesinde bulunmaktaydı. Bağdatlı İsmâil Paşa onun hicri 610'da (m:1213) vefat ettiğini kaydetmektedir. Ahmed Fuâd el-Ehvânî ise vefat tarihini hicri 591 (m:1195) olarak gösterir. Kefevî, Zernûci Hanefî âlimlerinin yirmi birinci tabakası arasında saymıştır. Meşhur Hanefî fakihi Burhâneddin el-Mergînânî (v:593/1197) gibi hocalarının ve kendileriyle görüştüğünü bildirdiği âlimlerin vefat tarihleri dikkate alındığında onun hicri 6. Yüzyılın (m:12.y.y.) sonlarında veya 7. yüzyılın başlarında vefat ettiği ortaya çıkar. Yusuf Ziya Kavakcı, Zernûciyi Karahanlılar devri İslâm hukukçuları arasında sayar. Ancak ölümünden sonra fîkıhçılığından ziyade eğitimci yönüyle ün kazanmıştır. (DİA)
Talimül Müteallim
Zernûcî, eserinde eğitim metotlarından sistematik bir şekilde bahsetmemekle beraber yeri geldikçe soru-cevap, anlatım, problem çözme gibi bazı didaktik metotlara işaret eder; dersi bizzat hocalardan dinleyip öğrenmenin önemi üzerinde durur. Öğrencinin hocalarından aldığı bilgileri tekrar etmesini gerekli görmekle birlikte kuru ezberciliği eleştirir; soru-cevap ve tartışma yöntemlerinin yararına dikkat çeker.
Talîmül Müteallim asırlarca geniş rağbet görmüş, okuyucunun kolaylıkla faydalanabileceği bir usul ve üslûpla yazılmıştır. Muhtasar oluşu, yeri geldikçe âyet ve hadislerin yanında meşhur âlimlerden ve edebiyatçılardan vecizeler, hikâyeler, şiirler aktarılması esere hem zenginlik kazandırmış hem de ilgi çekici olmasını sağlamıştır.
Talimu'l-Müteallim'de öğrencilerin ilim uğrunda gayret sarfettiği halde yeterince başarılı olamadığı, bu hususta yöntem hatası yaptıkları için gayelerine ulaşamadıkları belirtilir. Zernûcî, onlara hatalarını anlatmak ve kolay öğrenmenin yollarını göstermek amacıyla kitaplarda gördüğü, ilim ve hikmet sahiplerinden öğrendiği bilgilerden yararlanıp eseri yazdığını, bu sebeple kitaba Talimü'lMüteallim fi Tarîka't Teallüm adını verdiğini ifade eder. (DİA)
Talîmü'l-Müteallim Osmanlının son dönemlerinde medreselerde ders kitabı olarak okutulmuştur.
On üç bölüm halinde düzenlenen Talîmü'l Müteallim'in ilk bölümünde ilmin mahiyeti ve üstünlüğüne dikkat çekilir. Her Müslümanın bulunduğu konumun gerektirdiği bilgileri elde etmesinin farz olduğunu belirtilir. İlmin niyetle alâkasının anlatıldığı ikinci bölümde öğrencinin Allah'ın rızasına kavuşmak, öğrenme ve öğretme niyetiyle tahsile başlamasının lüzumuna işaret edilir. Üçüncü bölümde ders, hoca ve arkadaş seçimiyle ilim yolunda sebat etmenin gerekliliği vurgulanır. Öğrencinin istediği alanı seçmede özgür sayıldığı belirtilerek seçim yaparken dikkate alınması istenen ölçülerden bahsedilir. Dördüncü bölümde ilme, hocaya ve kitaba saygı anlatılmakta, beşinci bölümde derse devam etmenin önemine ve eğitimde süreklilik ilkesine vurgu yapılmakta, verimli ders çalışma yolları üzerinde durulmaktadır. Altıncı ve yedinci bölümler derse başlama zamanı, derslerin miktarı, tertibi ve başarının yöntemleriyle ilgilidir. Sekizinci bölümde hayat boyu öğrenme ilkesi ve ders çalışmanın verimli olduğu vakitler, dokuzuncu bölümde hocanın öğrencisine sevgi ve şefkati, onuncu bölümde öğrencinin hocalarından yararlanmasının yollan, on birinci bölümde öğrencinin başarısını olumsuz yönde etkileyen kötü huylar ve alışkanlıklar ele alınır. On ikinci bölümde hâfizayı güçlendiren veya unutkanlığa yol açan durumlardan bahsedilir; bu hususta yararlı olacak besinler tavsiye edilir. Eserin son bölümünde rızkın, ömür ve sağlığın artmasına veya azalmasına sebep olan durumları bilmenin yetişkinler yanında öğrenciler için de gereği belirtilir.
Eserde birçok eğitim meselesinin yanında öğrenci-öğretmen ilişkileri, ders halkaları, öğrencilik yaşı, kütüphanelerden faydalanma usulleri gibi konularda önemli bilgiler yer almaktadır.
Diğer Özellikler |
Stok Kodu | 9786059261791 |
Marka | Ravza Yayınları |
Stok Durumu | Var |
9786059261791
Havale / Eft :
Havale İle : 65,96 TL
Kapıda Ödeme :
Kapıda Ödeme ile : 68,00 TL
Tek Çekim :
Kredi Kartı ile : 68,00 TL
Mağazamızda taksit için en az 200 TL lik ürünü sepete eklemeniz gerekir
Talimül Müteallim Öğretmen Öğrenci İlişkileri RAVZA isimli ürün ile alakalı tarafınıza teklif verebilmemiz için aşağıdaki formu eksiksiz olarak doldurunuz. Bilgilerinizin bize ulaşmasının ardından en kısa sürede teklifimizi tarafınıza ileteceğiz.