• Tüm Kategoriler

    • DİKKAT : Toplu Ürün Siparişleri için 0535 224 37 24 whatsapp tan bilgi alınız. Yayınevleri nin ZAM İHTİMALİ için tedarik sıkıntısı var.

      Gönderim Yaptığımız Kargo Firmaları
      Sürat , MNG ve PTT kargo dur. Uygun Fiyat ve Hızlı Teslim ile ürün Sevkiyatımız sorunsuzca devam etmektedir. Kapıda Nakit Ödeme sistemi de var, Ürünü sepete atıp Adresi girdikten sonra Ödeme Seçenekleri ekranında karşınıza çıkar. Taksit durumuda aynı şekilde çıkar.

      Arapça Dilbilgisi, İbrahim Sarmış

      Fiyat:
      32,40 TL
      İndirimli Fiyat (%35,2) :
      21,00 TL
      Kazancınız 11,40 TL
      Geçici olarak temin edilememektedir. Temin edildiginde

      Bu ürünün yerine tercih edebileceğiniz ürünler

      1.Hamur, Karton kapak, 816 sayfa
      75,00 TL
      KDV Dahil 48,75 TL
      %35
      Karton Kapak Cilt, 2.Hamur, 455 Sayfa
      55,00 TL
      KDV Dahil 34,00 TL
      %38,2
      Karton Kapak, 2.Hamur , 588 Sayfa
      60,00 TL
      KDV Dahil 37,20 TL
      %38
               Stoktan Kargo 

        Kitap              Metin ve Alıştırmalarla Uygulamalı Arapça Dilbilgisi
        Yazar             Prof. Dr. İbrahim Sarmış
        Yayınevi         Esra Yayınları
        Etiket Fiyatı    32.50 TL 
        Kağıt - Cilt      1.Hamur  - Karton kapak cilt
        Sayfa - Ebat   798 sayfa - 16x24 cm
        Yayın Yılı        2013
        ISBN              9789757173730
       
      Ensar Yayınevi tarafından yayınlanan, İbrahim Sarmış ın yazdığı Arapça Dilbilgisi kitabını incelemektesiniz.
      Metin ve Alıştırmalarla Uygulamalı Arapça Dilbilgisi kitabı hakkında yorumları oku yup kitabın konusu, özeti, fiyatı, satış şartları hakkında bilgiyi geniş bir şekilde edinebilirsiniz.
       
      Yaratan Rabbinin adıyla oku . O, insanı " alak " dan yarattı. Oku, Senin Rabbin en cömert olandır. Alak 1-2

       
                   KİTAP VE METOD HAKKINDA
       
      Arapça öğrenmek, İslamı kaynağından öğrenebilmek için gerekli olduğu kadar diğer yabancı dilleri öğrenmek gibi günlük hayatta da bir ihtiyaçtır.
       
      Şüphesiz bir yabancı dili öğrenmek, her şeyden önce bir istek ve ortam gerektirir. Kişilerde istek bulunduktan ve ortam hazır olduktan sonra Arapça da diğer yabancı diller gibi öğrenilebilir. Bunu gerçekleştirmek için yetişmiş öğretmen, uygun bir metod, planlı ve düzenli bir kitap ve ortam gibi diğer araçların sağlanması gerekir.
       
      Arapçayı öğreten kişilerin bu iş için çekirdekten yetişmiş olması, pedagojik formasyona sahip bulunması, dil öğretiminde beceri/deneyim sahibi olması, kısaca öğrettiği dili iyi pazarlamasını bilmesi ve kendini bu işe adaması gerekir.
       
      Bütün bunlar Arapçayı öğretecek kişilerin Arapça öğretmeni olarak yetiştirilmiş olmasını gerektirir. Dilbilgisi kurallarını bildiği halde Arapçayı konuşamayan, konuşabildiği halde kuralına uygun okuyamayan veya tercüme yapamayan, öğrenciye örnek olacak kadar kompozisyon yazamayan, kısaca bir yönü ile gelişmiş ama diğer yönleri yeterli olmayan kişilerle bu işi gerçekleştirmek mümkün değildir. Bu niteliklere sahip Arapça öğretmenlerinin yetiştirilmesi için de gerekli destek ve yatırımların yapılması gerekir.
       
      Dil öğreniminde metod çok önemlidir. Dili öğrenme ve öğretmede amacına uygun bir metodun izlenmesi gerekir. Bugüne kadar ülkemizde Arapça öğretiminde kılasik metod olarak bilinen ve okuma-anlamaya dayanan metod izlenmiştir. Metinlerin doğru okunup tercüme edilmesi için bu metod şüphesiz gereklidir. Ama bir dili öğrenmek ve öğretmek için bu metodla başlamak doğru olmaz. Üstelik bu, uzun vadeli ve tek yönlü bir öğretme metodudur.
       
      Şüphesiz Arapça öğretiminde hem dinleme-konuşmaya hem gramer-tercümeye en az eşit ağırlıkta yer verilmesi uygun olacaktır. Çünkü bir metni doğru okuyup doğru tercüme etmek ne kadar önemli ve gerekli ise, kişinin dinlediğini anlaması ve amacını ifade edecek kadar Arapçayı konuşması ve yazması da o kadar gereklidir. Sadece okuyup anlayabilen, ama konuşamayan ve yazamayan kişi gözleriyle gören ama sağır ve dilsiz olan gibidir. Bu bakımdan öğretirken sıra ile konuşma, okuma, anlama ve yazmayı birlikte gerçekleştirmek gerekir. Ancak dinleme ve konuşmaya
       
      mutlaka öncelik verilmesi ve öğrenci bir seviyeye gelinceye kadar bu sürecin devam etmesi gerekir. Çünkü çocuk dilini bu metotla öğrenmektedir. Çocuk, hiçbir dil bilgisi kuralını bilmeden, annesini ve çevresini taklit etmek suretiyle önce sesleri çıkararak, heceleyerek, sonra kelimeleri söyleyerek, daha sonra bu kelimelerden cümleler kurarak dili kullanır. Dili öğrenmenin doğal ve başarılı yolu budur. Ülkemizde bu doğal yol izlenmediği için yıllardır Arapça öğretiminde istenen başarı sağlanamadığı gibi, Arapça için de 'çok zor bir dil' imajı oluşturulmuştur. Oysa, çocuğun dili kullanmayı öğrenirken izlediği doğal metodun dışında yolların izlenmesi, dil öğrenimi için Allah'ın koyduğu doğal yönteme/Sünnetullaha aykırıdır.
       
      Dil öğretiminde ilk aşamada bol resimli, çok alıştırmalı ve renkli kitapların okutulmasında büyük yarar vardır. Elimizdeki kitap bolca alıştırmalara yer vermekle beraber, ağırlıklı olarak okuma anlama metoduna göre hazırlanmış olup daha çok dilbilgisi ve iki dilden tercüme öğretmeyi amaçlamaktadır.

      Verilen örneklerde kuralı belirten/uygulama yerleri genellikle koyu siyah yazılmıştır. Açıklama gereken yerlerde örneklerden ilgili kısımlar açıklanmıştır.
       
      Öğrenilen dilbilgisi kurallarının uygulanmasını yapmak ve kalıcı olmasını sağlamak için iki dilden alıştırmalar ve ayrıca metin kitabı almaya ihtiyaç bırakmayacak şekilde her konudan sonra okuma parçaları eklenmiş, harekesiz yazı üzerinde kuralları uygulama becerisini geliştirmek için de harekesiz metin verilmiştir.

      Kolaylıkla anlaşılması ve tercüme edilebilmesi için bu metinler kültürel olarak okuyucuların âşinâ olduğu ve çözümü kolay metinlerden seçilmiştir. Bu alıştırmaları ve metinleri işlemeden geçmemek gerekir. Çünkü kuralları uygulamak ve konuların anlaşılıp anlaşılmadığını bunlar üzerinde ölçmek mümkün olmaktadır.
       
      Okuyuculara yardımcı olmak için her konunun içinde, metinlerde ve örneklerde yeni geçen kelimelerin anlamları kitabın sonunda sözlük olarak verilmiştir. Belki kelimelerde bilerek tekrarlar da olmuştur. Karma bir sözlük yerine, kolay bulunması için her konuda geçen yeni isimler ve fiiller olarak verilmiştir. Fiillerin mazi, muzari ve mastarı, isimlerin de mükesser/kırık çoğulu belirtilmiş, salim müzekker ve salim müennes iki çoğul şekli, genel kurala bağlı olduğu için, verilmemiştir.

      Öğrencilerin yaptıkları çevirileri test edebilmesi için Türkçe'den Arapça'ya alıştırmaların Arapça çevirileri kitabın sonunda verilmiş ve yerleri belirtilmiştir.
       
      Yukarıda da belirtildiği gibi, öğretimin konuşturma ile başlaması ve bu uygulamanın öğreticinin uygun göreceği bir süre devam etmesi iyi olur. Bu süre içinde işaret isimleri, soru ve cevap şekli, merfu munfasıl zamirler, cer harfleri, bazı atıf harfleri, salim fiilden mazi ve muzarinin olumlu ve olumsuz kullanılışı, basit isim ve fiil cümlesi, isim ve sıfat tamlaması, kısa şart ve cevap cümleleri, gibi konuların uygulamalı olarak/konuşarak işlenmesi ve öğrencinin cümle kuracak kadar konuşmayı öğrenmesi gerekir. Bu konularda uygulama ve alıştırmalar günlük hayattan ve çevreden yapılırsa iyi olur. Çünkü bu pratikler öğrenciye günlük işlerle ilgili anlatımı sağlar, böylece kendini ifade ederek bu dili öğrenebileceği konusunda kendisinde güven ve şevk bulur. Bunda başarılı olmak için yanlış yapma endişesi duymadan öğretmen ve öğrenci olarak konuşmaktan kaçınmamak, bunun için sınıfta öğretmenle beraber tek tek ve toplu olarak bol bol pratik/tekrar yapmak çok önemlidir. Mümkünse, aynı anda göze, kulağa ve dudağa hitabeden araçlar kullanılır.
       
      Her dilin kendini ifade ettiği dilbilgisi terimleri olduğu gibi Arapça dilbilgisinin de kullanım kaçınılmaz olan terimleri vardır. Bunları tanımak gerekir. Bu sebeple dilbilgisi terimleri toplu olarak ANAHTAR TERİMLER başlığı altında kitabın sonunda verilmiştir.

      Aynı şekilde bütün dillerde olduğu gibi Arap dilinde de edatlar/preposition önemli yer tutmakta ve kullanım yerlerine göre değişik anlamlar belirtmekte yahut isim ve fiillere değişik anlamlar getirmektedir. Bunların kullanımını ve özet olarak da olsa anlamlarını bilmek gerekir. Bunu sağlamak için yine kitabın sonunda bunlar HARFLERİN ÇEŞİTLERİ VE ANLAMLARI başlığı altında verilmiştir.
       
      Arapçayı öğrenirken ve öğretirken, ilk aşamada, dilbilgisi kurallarına girmeden, çocuğun dili öğrenirken izlediği doğal öğrenme metodunu izlemek gerektiğini bir daha vurgulamak isterim. Bu yol izlendiği taktirde öğrenen kişilerde öğrenme şevkinin artacağına ve başarının gerçekleşeceğine, böylece Arapçanın öğrenileceğine ve öğretileceğine inanıyorum. Kitabı seçerek okuyan ve okutan, olumsuzluklarını veya eksikliklerini bildiren okuyuculara da teşekkür ederim. Başarı Yüce Allah'tandır. ( Arapça dil bilgisi kitap, İbrahim sarmış dilbilgisi , Arapça dilbilgisi fiyatı, İbrahim sarmış metin ve alıştırmalarla uygulamalı Arapça dilbilgisi, Arapça dil bilgisi kitabı, ensar yayınları Arapça dil bilgisi kitabı )
       
      Prof. Dr. İbrahim Sarmış
      Konya - Mart 2011
       
      İÇİNDEKİLER
      ÖNSÖZ 
      İÇİNDEKİLER                   
      BİRİNCİ BÖLÜM ÖN BİLGİLER
      HARFLERİN YAZILIŞI VE OKUNUŞU      
      HARFLER           
      HAREKELER     
      AÇIK VE YUVARLAK "TE" HARFİ            
      KELİMELER      
      CÜMLE                43
      CER HARFLERİ                50
      MAZİ FİİL           55
      MUZARİFİİL      62
      FÂİL-I   67
      MEFULUN BİHİ-1            71
      ATIF HARFLERİ               76
      İSİMLERİN MARİFE VE NEKRE OLMASI             
      İSİMLERİN ERKEK VE DİŞİ OLMASI      87
      İSİMLERİN TESNİYE OLMASI   93
      İSİMLERİN ÇOĞUL OLMASI       97
      1-SALİM MÜZEKKER CEMİ       97
      2-SALİM MÜENNES CEMİ           103
      3-MÜKESSER CEMİ        110
      İSİM TAMLAMASI-1      116
      SIFAT TAMLAMASI        121
      SORU VE CEVAP              127
      SORU HARFLERİ             127
       
      HEMZENİN YAZILIŞI    140
      İKİNCİ BÖLÜM FİİL VE ÇEŞİTLERİ
      FİİLİN ÇEŞİTLERİ           146
      FİİLİN AYIRICI ÖZELLİKLERİ  147
      I-ZAMANINA GÖRE FİİL           
      MUZARİ İLE KESİN OLUMSUZ GEÇMİŞ ZAMAN             
      HENÜZ OLUMSUZ GEÇMİŞ ZAMAN        155
      ŞİMDİKİ ZAMAN             156
      GENİŞ ZAMAN  156
      GELECEK ZAMAN          157
      KESİN OLUMSUZ GELECEK ZAMAN      162
      EMİR FİİLİ         166
      A-EMRİ HAZIR 166
      B-EMRİĞAİP      167
      İLLETLİ FİİLLERDEN EMİR       168
      EMİR FİİLİNİN MEÇHULÜ          170
      NEHİY (YASAK)               174
      II-MALUM VE MEÇHUL FİİL    180
      SÜLASİ MUCERRED (ÜÇ HARFLİ YALIN) FİİLİN MEÇHULÜ      
      III-MÜTEADDİ VE LAZIM FİİL                186
      İKİ MEFUL ALAN FİİLLER          187
      ÜÇ MEFUL ALAN FİİLLER           188
      IV-MÜCERRED VE MEZİD FİİL               193
      1-SÜLASİ MUCERRED FİİLLER 194
      2-SÜLASİ MEZİD FİİLLER           198
      A-Sülasi Mezid Rubai Fiiller             198
      B-Sülasi Meid Humasi Fiiller           200
      C-Sülasi Mezid Südasi Fiiller            203
      MEZİD (EK ALMİŞ) FİİLLERİN MEÇHULÜ           205
       
       
      3-RUBAİ MÜCERRED FİİLLER  206
      4-RUBAİ MEZİD FİİLLER             207
      MEZİD FİİLLERDEN EMİR          209
       
      V-SAHİH VE İLLETLİ FİİL (AKSAM-I SEB'A)   
      VI-MUTASARRIF VE CAMİD FİİL           221
      VII-TEKİDLİ VE TEKİDSİZ FİİL             227
      KASEM (YEMİN) VE TEKİD                228
      TAACCUB FİİLLERİ     233
      İBDÂL  239
      ÜÇÜNCÜ BÖLÜM TÜREMEMİŞ İSİMLER
      ZAMİRLER        244
      A-MUNFASIL (AYRI) ZAMİRLER             244
      a-merfu munfasıl zamirler               244
      b-mansub munfasıl zamirler           245
      B-MUTTASIL (BİTİŞİK) ZAMİRLER       245
      a-merfu olarak bulunanlar               245
      b-mansub olarak bulunanlar           247
      c-mecrur olarak bulunanlar             247
      İŞARET İSİMLERİ          252
      MEVSUL İSİMLER         259
      ŞART İSİMLERİ              266
      CEVABIN BAŞINA (fe) HARFİNİN GELMESİ       
      CEZMETMEYEN ŞART EDATLRI             270
      SORU İSİMLERİ              277
      ZARFLAR           285
      SAYILAR            292
      ARAPÇA RAKAMLAR    297
      SIRA SAYILARI               298
      TOPLU OLARAK SAYILAR          300
         
      KİNAYELER     307
      İSİM FİİLLER   312
      A-YAPILARINA GÖRE İSİM FİİLLER       312
      B-ZAMANLARINA GÖRE İSİM FİİLLER 313
      DÖRDÜNCÜ BÖLÜM TÜREMİŞ İSİMLER
      TÜREMİŞ (MÜŞTAK) İSİMLER  320
      24 KİPE AİT ÖRNEK TABLO      321
      MASTAR             322
      ÜÇ HARFLİ YALİN FİİLLERİN MASTARLARI     322
      MİM'Lİ MASTAR, ZMAN İSMİ, MEKAN İSMİ      323
      YAPAY MASTAR              325
      MASTARIN AMEL ETMESİ          326
      İSMİ FAİL          332
      Sülasi mezid ve rubai fiillerden ismi fail        333
      İSMİ FAİLİN MÜBALAĞA/ABARTMA KİPLERİ               339
      İSMİMEFUL      347
      Sülasimezid ve rubai fiillerden ismi meful    347
      SIFATI MÜŞEBBEHE    356
      ÂLET/ARAÇ İSMİ           364
      SAYI VE ÇEŞİT BİLDİREN MASTAR      369
      TASGİR (KÜÇÜLTME) İSMİ       375
      MENSÛBİSİM   380
      İSMİTAFDİL     387
      BEŞİNCİ BÖLÜM İ'RAB ALAMETLERİ VE İRABINA GÖRE KELİME ÇEŞİTLERİ
      I-İ'RAB VE ALÂMETLERİ          396
      A-MEBNİ KELİMELER  398
      B-İRABI AÇIK KELİMELER VE İRAB ALAMETLERİ       399
      HAREKE İLE İRAB EDİLEN KELİMELER        399
        
      HARFLE İRAB EDİLEN KELİMELER                401
      GAYRİ MUNSARIF         409
      1-ALEM (ÖZEL İSİM)      409
      2-SIFAT                410
      3-MUNTEHA'L- CUMU' KİPLERİ               411
      BU KELİMELERİN MUNSARIF OLMASI (KESRA HAREKESİNİ ALMASI)               412
      II-İRABLARINA GÖRE KELİME ÇEŞİTLERİ     418
      A-MERFU KELİMELER               418
      I-FAİL-II             419
      II-NAİBİ FAİL   426
      III-MUBTEDA   434
      NEKRE İSMİN MUBTEDA OLMASI          435
      MUBTEDANIN ZORUNLU OLARAK ÖNCE GELDİĞİ YERLER       436
      MUBTEDANIN ZORUNLU OLARAK MAHZUF OLDUĞU YERLER                437
      IV-HABER          443
      HABERİN ÇEŞİTLERİ    444
      HABERİN ZORUNLU OLARAK ÖNCE GELDİĞİ YERLER                446
      HABERİN ZORUNLU OLARAK MAHZUF OLDUĞU YERLER         446
      AYIRICI ZAMİR (ZAMİR-İ FASL)              447
      V-"(inne )" VE BENZERLERİNİN HABERİ           455
      (inne)| OKUNMASI GEREKEN YERLER   466
      ( inne ) VE BENZERLERİNİN ETKİSİZ OLMASI    467
      VI-NÂKIS FİİLLERİN İSMİ         474
      A- ŞARTSIZ NAKIS FİİLLER (kane) ve benzerleri   474
      B-ŞARTA BAĞLI NAKIS FİİLLER              481
      C-HABERİ YALNIZ MUZARİ FİİL OLAN NAKIS FİİLLER (Mukarebe-Reca'-Şuru' fiilleri)  486
      HABERLERİNİN BAŞINA " inne " GELMESİ          488
      B-MANSÛB KELİMELER            493
      I-MEFULUN BİHİ-II       494

      FİİLİ MAHZUF MEFULUN BİHİ ÇEŞİTLERİ         500
        
      1-TAHZİR           500
      2-İĞRA 501
      3-İHTİSAS           502
      4-İŞTİGAL           502
      5-NUDBE             503
      6-İSTİĞASE        504

      II-MEF'ULU MUTLAK  510
      MASTAR YERİNE MEFULU MUTLAK OLAN KELİMELER             511
      III- MEF'ULUN FÎHİ (ZARF)       517
      IV-MEF'ULUN LEH (Lİ ECLİHİ)              522
      V-MEF'ULUN MAAH     528
      MAİYYET VAV'I İLE ATIF VAV'I            528

      VI-MUNÂDA      534
      MUNÂDÂ'NIN ÇEŞİTLERİ            534
      BAŞINDA " elif lam " BULUNAN İSMİN MUNADA OLMASI             536

      VII-TEMYİZ      543
      TEMYİZİN ŞEKİLLERİ  543

      VIII-İSTİSNA     551
      (ille ) DAN SONRA MÜSTESNA İSİM NASIL OKUNUR?     
      (   ) DAN SONRA MÜSTESNA İSİM NASIL OKUNUR ?          552
      KELİMELERİ İLE İSTİSNA               554

      IX-HÂL                560
      HÂLİN ÇEŞİTLERİ          561

      X-MANSUB MUZARİ FİİL           568
      Muzarifiilinmahzu  (inne)  ile mansup olduğu yerler                568

      C-MECRÛR KELİMELER           575
      İSİM TAMLAMASİ-II     575
      a-MANEVİ TAMLAMA   576
      b-LAFZİ TAMLAMA       579
      D-MECZUM MUZARİ FİİL          586

      TÂBİ/UYDU KELİMELER           592
      1- SIFAT (NAT)-II             592
      SEBEBİ SIFAT   594
      2-ATIF  599

      ATIF HARFLERİNİN ANLAMI VE ÖZELLİKLERİ               600
      3-TEKİD              610
      4-BEDEL              616
      İ'RÂBTAN MAHALLİ OLAN CÜMLELER            622
      I-MAHALLEN MERFU OLAN CÜMLELER             622
      II-MAHALLEN MANSUB OLAN CÜMLELER        623
      III-MAHALLEN MECRUR OLAN CÜMLELER      624
      TÜRKÇE ALIŞTIRMALARIN TERCÜMESİ         631
      HARFLERİN ÇEŞİTLERİ VE ANLAMLARI         673
      HARFLERİN ÇEŞİTLERİ               673
      HARFLERİN ANLAMLARI           675
      ANAHTAR TERİMLER 689
      SÖZLÜK             699
      KAYNAKLAR    797
       



      Esra Yayınevi tarafından yayınlanan, İbrahim Sarmış ın yazdığı Arapça Dilbilgisi kitabı nı incele diniz.
      Diğer Özellikler
      Stok Kodu9789757173730
      MarkaEsra Yayınları
      Stok DurumuBu ürün geçici olarak temin edilememektedir.
      9789757173730
       
       

       

      PlatinMarket® E-Ticaret Sistemi İle Hazırlanmıştır.