Kitap Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhı
Yazar Abdurrahman Ceziri
Tercüme Mehmet Keskin
Yayınevi Çağrı Yayınları
Kağıt Cilt 3.Hamur - 8 Cilt takım
Sayfa Ebat 3.900 sayfa - 17,5x24,5 cm
Basım Yılı 2007
Çağrı yayınları, Abdurrahman Ceziri tarafından yazılan Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhı adlı kitabı nı incelemektesiniz.
Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhı kitabı hakkında yorumları oku yup kitabın konusu, özeti, fiyatı, satış şartları hakkında bilgiyi geniş bir şekilde edinebilirsiniz.
Yaratan Rabbinin adıyla oku . O, insanı " alak " dan yarattı. Oku, Senin Rabbin en cömert olandır. Alak 1-2
Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhı
Hanefi olsanız da, Şafii, Hanbeli, Maliki olsanız da bütün İslami meselelerinizin çözümü bu eserde.
Büyük Hanefî alimi Abdurrahman Cezeri başkanlığında seçkin alimlerden oluşan bir heyet tarafından hazırlanmıştır.
Şimdiye kadar yazılan eski ve yeni bütün fıkıh kitapları taranarak Hanefî, Şafiî, Malikî ve Hanbelî mezheplerinin kabul görmüş fetvaları bu kitapta bir araya getirilmiştir.
Temizlik, Taharet, Gusül, Teyemmüm, Namaz, Zekât, Hac, Haramlar ve Helâller, Giyim, Avcılık, Saç Boyama, Müzik, Resim, At Yarışları, Yemin, Keffaret, Adak, Alış-Veriş, Faiz, Rehin, Kira, Ortakçılık, Vekalet, Hibe, Vasiyet, Nikah, Boşanma, Ceza ve Kısas gibi yüzlerce konuya Dört Mezheb İmamı nın getirdiği İslâmi çözümleri içermektedir.
Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi Mehmet Keskin tarafından anlaşılır bir dille Türkçe ye tercüme edildi.
Eserin sonuna şahıs ve yer isimleriyle, fıkhî terimleri ihtiva eden genel bir indeks eklendi. Konuların alfabetik fihristi hazırlandı.
Hiçbir fıkıh kitabında bulunmayan, Türkçeleştirilemeyen fıkıh ıstılahları ( terimleri ) sözlüğü eserin sonuna ilave edilerek eser daha anlaşılır bir hale getirildi.
SUNUŞ
Tefsir, hadis, fıkıh ve tarih gibi İslâm ilimlerinin ana konularına dair pekçok eserin orijinallerini yayınladık.
Ülkemizde şimdiye kadar neşredilen tefsirlerin en genişi, en kapsamlısı olduğu gibi, ansiklopedik özelliği ile de bu alanda ayrıcalıklı bir yer tutan 16 ciltlik " Hadislerle Kur'anı Kerim Tefsiri " nin neşrini gerçekleştirdik. Bugün ise sahasında büyük bir boşluğu dolduracağına inandığımız Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhı nı siz okuyucularımıza sunmanın sevinci içindeyiz.
Dört Mezhebe Göre İslâm Fıkhı Abdurrahman Cezeri başkanlığında seçkin Mısır ulemâsından oluşan bir komisyonun uzun ve titiz çalışmasının ürünüdür. Kitap temizlik, namaz, oruç ve hac gibi ibadet konularından başka hayatın hemen hemen bütün alanlarında karşılaştığımız problemlere, ehli sünnet mezheplerinin Kur'ân, sünnet, icma ve kıyasa dayanan İslâmi çözümlerini toplamaktadır.
Kitapta her fıkhi mesele özel bir başlık altında ele alınmakta, konu genel hatlarıyla açıklandıktan sonra, önce dört büyük mezhebin müşterek çözümlerine yer verilmekte, sonra da aynı bahis her mezhebe göre geniş ve herkesin anlayabileceği şekilde sade bir dille izah edilmektedir.
Dört Mezhebe Göre İslâm Fıkhı kitabı Ahlat müftüsü olan MEHMET KESKİN tarafından dilimize kazandırıldı. Tercümede sade bir dil kullanıldı. Türkçe'ye tercümesi mümkün olmayan deyimler dışında günümüz türkçesinde kullanılıp kolayca anlaşılan kelimelerin seçimine özen gösterildi. Tercüme edilmesi mümkün olmayan deyimler için kitabın sonuna bir lügatçe eklendi. Eserde delil olarak kullanılan âyet ve hadislerin asıl metinleri konuldu. Kaynaklardaki yerleri de ayrı ayrı gösterildi. Kitabın kolay okunabilmesi İçin en uygun harf karakterlerini tercih ettik, baskı hususunda gerekli itinayı göstererek okuyucunun yorulmadan uzun zaman mütalâ etmesini sağ-
Kitaptan istifadeyi kolaylaştırmak için konuların genel alfabetik fihristi kitabın sonuna ilave edildi, isimler, deyimler indeksi konuldu.
Burada Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhının türkçeye kazandırılmasında yılmadan çalışan mütercim Mehmet Keskin 'e, tercümeyi baştan sona gözden geçirerek redaksiyonunu yapan Yüksel Kanar'a teşekkür eder, kitabın hayırlara vesile olmasını dilerim.
Şaban Kurt
MÜTERCİM'İN ÖNSÖZÜ
Allahü Teâlâ'nın engin lütuf ve keremiyle, dört büyük mezheb imamının fıkhını tam bir vukûfiyetle ve sistematik bir biçimde ele alıp açıklayan "Dört Mezhebe Göre İslâm Fıkhı" adlı bu kitabı dilimize aktarmış olmanın sevinç ve bahtiyarlığı İçindeyim.
Bu eser 1922'de Mısır Vakıflar Bakanlığı tarafından, özellikle camilerde ders kitabı olarak okutulmak üzere Ezher Üniversitesi'nde oluşturulan bir komisyona havale edilerek hazırlattırıldı.
Kitabın ibadet bölümünü ihtiva eden ilk cildi 1928 yılında basıldı. Bir miktarı camilere ve kütüphanelere dağıtılan eser çok büyük ilgi gördü. Kısa zamanda tükendi.
Vakıflar Bakanlığı, ilim çevrelerinden gelen yapıcı eleştirileri de dikkate alarak eserin yeniden gözden geçirilmesine karar verdi. Hanefî âlimlerinden Abdurrahman Cezîrî başkanlığında yeniden ilmi bir komisyon kuruldu. Bu komisyonda Mâlikî ulemâsından Şeyh Muhammed Semâlutî ve Şeyh Muhammed Abdülfettah Inânî, Hanefî ulemâsından Şeyh Muhammed Biblâvî, Hanbelî ulemâsından Şeyh Muhammed Sebî ve Şeyh Ebu Tâlib Haseneyn, Şafii ulemâsından Şeyh Muhammed el-Bahi vardı. Abdurrahman Ceziri ' nin son şeklini vererek kurula arzettiğİ bu yeni eser onaylandı, 1931 yılında yeniden basıldı.
Kitabın ibadet bölümü dışındaki diğer bölümleri ise Abdurrahman Cezîrî tarafından hazırlandı ve komisyonun muvafakat gösterip onaylamasından sonra, bu bölümler de kitabın müteakip ciltleri olarak yayınlandı.
Abdurrahman Cezîrî, esere yöneltilen eleştirileri de dikkate alarak kitabı baştan sona, yeniden bir kez daha gözden geçirdi gerekli ilâve ve düzeltmeleri yaptı. Böylece son ve mükemmel biçimini alan kitap 1939 yılında bütün olarak basıldı.
İşte biz, tercümemizde bu son baskıyı esas aldık. Önemli bir fıkıh kitabı olan bu eseri akıcı bir üslupla eksiksiz ve doğru olarak tercüme etmeye çalıştık. Her şeye rağmen çevirinin kusurları bulunabilir. Bu konuda yapılacak tenkitleri şükranla karşılayacağımızı ve dikkate alacağımızı belirtmek İsterim.
Burada bu tercümenin yapılıp yayınlanmasını sağlayan Çağrı Yayınları sahibi Sayın Saban Kurt'a teşekkürü bir borç bilirim.
Mehmet KESKİN
(Müftü)
ÖNSÖZ
Allah'a hamd u sena, efendimiz Hz. Muhammed ' e, O'nun aile efradına ve tüm ashabına da salat ü selâm olsun.
Bundan sonra diyeceğim şu ki: Diğer fıkıh kitaplarında bulunmayan meziyetleri içermekle beraber içinde bazı fıkhî yanlışlıklar ve bazı yerlerinde lüzumundan fazla kısaltmalar olduğu gerekçesiyle birinci cilde tekrar göz atmamı tavsiye mahiyetinde birçok yerlerden mektuplar aldım. Bunun üzerine kitabı derinlemesine inceledim. Bu görüşlerde bir hakîkat payı bulunduğunu anladım. Yukarıda sözü edilen hataların asıl sebebi şundan ileri gelmektedir: Kitabın yazılışının temel amacı, İslâm Fıkhı'nın konularını, cami imâmı olan din görevlilerimiz için kolay anlaşılır bir hale getirmekti. Çünkü onlar önlerine çıkan mübhem ve birkaç mânâya gelebilen kelimeleri açıklığa kavuşturmakla yükümlüdürler, işte bütün bunları daha fazla anlaşılır hâle getirelim derken sayfaların üst tarafındaki metinlerin dizilişindeki düzeni kaçırdık. Dolayısıyla bu tür hatâlar doğmuş oldu. Farkına vardıktan sonra da bu hatâları giderip bütün muğlak ifâdeleri açıklığa kavuşturma imkânını elde ettim.
Bunun üzerine kitabı baştan sona yeniden gözden geçirdim. Diğer fıkıh kitaplarına da müracaat ederek aşağıda sıralanan şu düzeltmeleri yaptım:
1- Her konu için özel başlık koydum. Fihriste bakan bir kişi, istediği konuyu kolaylıkla bulabilir. Daha önce ise bunun tersine, konular birbirine karışmış vaziyette olduğundan herkes aradığını kolayca bulamıyordu.
2 - Sayfaların üst taraflarına iki mezheb arasında üzerinde ittifaka varılan hükümleri yazdım. Ki bu iki mezheb, hatâya yer bırakmayacak şekilde aradan çıksın. Bu yöntemi uygulamakla daha önceki uygulamalarımızın hatalı olduğu, sözgelimi namaz kısmında; kıble, hayız, cebîre ve daha diğer konularda açığa çıkmış oldu. Okuyucu kitaba baktığında bunu açıkça görecektir.
3- Daha önceki baskıda, sayfaların alt tarafındaki konuları işlerken fıkıh kitaplarına müracaat ettim. Çoğunlukla farz ve sünnetleri mücmel olarak anlattım. Bu hususta herhangi bir hatâ yoksa da bu mücmel ifâdeleri vuzuha kavuşturdum.
4 - Kapalı görünebilecek konuların açıklamasına daha geniş yer verdim. Ki kitaba bakan bir kişi, istediği maksadı kolayca elde edebilsin. Hac ve oruç kısımlarındaki meseleleri işlerken özel bir itinâ sarfettim. Böylece okuyanlar, büyük bir güçlük çekmeksizin kolaylıkla anlayabilsinler.
5- Mümkün olduğu kadar birçok mevzuun teşriî hikmetini de anlatmaya çalıştım. Bunu bütün mevzulara genellemeyi çok isterdim. Ne var ki o zaman kitap çok daha hacimli olacak ve güdülen amaç heder olacaktı.
6- Her dört imâmın delillerini sahîh hadîs kitaplarından aktarmayı ve her birinin görüş açılarını ayrı ayrı belirtmeyi zorunlu telakkî ettim.
Özetleyecek olursak deriz ki: Bu kitap için çok emek harcadık. Güzel bir kompozisyon içinde sunduk. Konuların özel başlıklarını koyarak ince bir tertiple dizdik. Artık okuyucuya kitaba müracaat edip dilediğini kolayca elde etmek kalıyor.
Allah'ın înâyetiyle de okuyucunun bu yolu izlemekle hatâya düşmeyeceğinden emîn bulunmaktayız. İnşâallah Rabbim, müslümanları bu kitaptan faydalandırır. ( Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhı , Abdurrahman Ceziri , Mehmet Keskin , Çağrı Yayınları , islam fıkıh seti , 8 cilt fıkıh takım, dört mezhep islam fıkhı )
Abdurrahman el - Ceziri
Çağrı yayınları Abdurrahman Ceziri 8 Cilt Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhı kitabı nı incele diniz.