Keşful Hafa, 4 Cilt Set

Fiyat:
3.000,00 TL
İndirimli Fiyat (%51,7) :
1.450,00 TL
Kazancınız 1.550,00 TL
Havale / EFT:
1.406,50 TL
409,63 TL'den başlayan taksit seçenekleri için tıklayın.
Aynı Gün Kargo

Kitap             Keşful Hafa
Yazar            İsmail b. Muhammed el Acluni
Yayınevi        Beka Yayınları
Tercüme        Dr. Mustafa Genç
Kağıt  Cilt      Şamua kağıt, 4 Cilt takım, Kalın Cilt
Sayfa  Ebat   2.360 sayfa , 17x24 cm.   



Beka Yayınları el Acluni Keşful Hafa kitabını incelemektesiniz.   
4 Cilt Keşful Hafa kitabı hakkında yorumları oku yup kitabın konusu, özeti, fiyatı, satış şartları hakkında bilgiyi geniş bir şekilde edinebilirsiniz.

Yaratan Rabbinin adıyla oku . O, insanı " alak " dan yarattı. Oku, Senin Rabbin en cömert olandır. Alak 1-2



KEŞFÜL HAFA HAKKINDA

TAM ADI VE AMACI

Ebul-Fidâ İsmail b. Muhammed el-Aclûnî (ö. 1162/1749), tam adı Keşfü'l-Hafâ ve müzîlü'l-ilbâs amme'ştehere mine'l-ehâdîs ala elsineti'n-nâs olan bu eseri, halk arasında hadis diye yaygın olan rivayetlerden han­gisinin sahih hadis, hangisinin uydurma rivayet, vecize, atasözü, hikmetli söz olduğunu belirlemek amacıyla kaleme almıştır. Aclûnî eserinin önsö­zünde dinde aslı olan ve olmayan rivayetleri birbirinden ayırt etmenin öne­mine değinmekte ve bu alanda yapılacak başvuru kaynağı niteliğindeki bir çalışmanın dinî bir vazife olduğunu vurgulamaktadır.


KAYNAKLARI

Aclûnî, önsözde de belirttiği üzere, kendisinden önce bu alanda telif edilmiş eserlerden yararlanarak bir derleme yaptığını belirtmektedir.
Bu noktada istifade ettiği kaynakları şöylece sıralamak mümkündür:
  1. Şemseddîn es-Sehâvî'nin (ö. 902/1496) el-Makâsıdu'l-hasene fi beyânı kesîrin mine'l-ehâdîsi'l-müştehira ale'l-elsine isimli eseri. Aclûnî, büyük oranda bu eserden nakillerde bulunmakta ve Sehâvî'nin açıklama­larını çoğu zaman kısaltarak, kimi zaman da olduğu haliyle aktarmaktadır. Ancak bazen Sehâvî'nin isnadların teknik ayrıntılarına geniş yer verdi­ği hadislerden nakilde bulunurken, teknik incelikleri göz ardı eden, do­layısıyla manayı ihlal edecek özetlemeler yapabilmektedir. Çeviride bu hususlara dipnotlarda işaret edilmiştir. Aclûnî, sıklıkla kullandığı "kale fi'l-Makâsıd" veya "kale fi'l-asl" ifadesiyle Sehâvî'nin bu eserine atıfta bulunmuştur.
  2. Muhammed Necmüddîn el-Gazzî'nin (ö. 977/1061) İtkânu mâyah-sün mine'l-ahbâh'd-dâireti ale'l-elsün adlı eseri. Aclûnî'nin "hocalarımı­zın hocası" dediği Gazzî'nin bu eseri, Makâsıd' dan sonra en çok müracaat ettiği eserdir. Buradan yaptığı alıntılarında da çoğu zaman kısaltmayı, ba­zen de olduğu gibi aktarmayı tercih etmiştir.
  3. Hafız Abdurrahman b. ed-Deyba'ın (ö. 944/1537) Temyîzü't-tayyib mine'l-habîs fimâ yedûru alâ elsineti'n-nâs mine'l-hadîs isimli eseri. İbnü'd-Deyba', Sehâvî'nin talebesidir ve bu eseri, Makâsıd'ın özeti mahi­yetindedir. Aclûnî bu eseri kısaca Temyiz olarak zikreder.
  4. Zerkeşî'nin (ö. 794/1391) el-Leâliü'l-mensûra fi'l-ehâdîsi'l-meşhûra isimli eseri. Aclûnî bu eseri, bir yanılgı sonucu İbn Hacer el-Askâlânî'ye nispet etmiştir. Biz müellifin önsözünde ve kitabın ilgili yerlerinde bununla ilgili açıklamaları yaptık. Öte yandan Aclûnî'nin, eserinde Leâlî kısaltmasıyla çoğu zaman Zerkeşî'nin bu kitabına işaret ettiğini, bazı yerlerde ise Suyûtî'nin el-Leâliü'l-masnûa adlı kitabını kastettiğini tespit ettik.
  5. Suyûtî'nin (ö. 911/1505) ed-Dürerü'l-müntesira fi'l-ehâdîsi'l-müştehira, el-Leâliü'l-masnûa fi'l-ehâdîsi'l-mevzûa, el-Câmiu'l-kebîr ve el-Câmiu's-sağîr isimli eserleri, özellikle de Dürer, Aclûnî'nin sıklıkla kullandığı kaynaklar arasındadır.
  6. Şa'rânî'nin (ö. 973/1565) el-Bedrü'l-münîr fî garibi ehâdîsi'l-Beşîri'n-Nezîr isimli eserini de zaman zaman kullanmıştır.
  7. Aliyyü'l-Kârî'nin (ö. 1014/1605) el-Mevzûatü'l-kübrâ olarak bili­nen el-Esrârü'l-merfûa fi'l-ehâdîsi'l-mevzûa isimli eserinden de sık sık alıntılar yapmaktadır.

8.  Tespit edebildiğimiz kadarıyla Aclûnî,
Keşfü'l-hafâ'da kısaca İbnül-Gars olarak zikrettiği ve tam adı Garsüddîn b. Muhammed b. Ahmed el-Halîlî el-Medenî el-Ensârî (ö. 1057/1647) olan bu âlimden de özellikle hadislerin sıhhat değerlendirmelerinde çokça istifade etmiştir. İbnül-Gars'ın bildiğimiz kadarıyla henüz el yazması hâlinde bulunan Keşfü'l-iltibâs fîmâ hafiye alâ kesîrin mine'n-nâs fi'l-ehâdîsi'l-mevzûa adlı bir eseri mevcuttur.[1] Aclûnî, muhtemelen ilgili değerlendirmeleri bu eserden almış olmasına rağmen, kitabında bu eserin ismini hiçbir şekilde zikretmemektedir.
9. Abdurraûf el-Münâvî'nin (ö. 1031/1621) Feyzü'l-Kadîr şerhu'l-Câmii's-Sağîr isimli eserine sık sık atıfta bulunmuştur.
  1. Irâkî'nin (ö. 806/1403) İhyâ hadislerine yönelik tahric çalışması olan el-Muğnî an hamli'l-esfâr fi'l-esfâr isimli eseri başta olmak üzere diğer eserlerine de sıklıkla müracaat etmiştir.
  2. İbn Hacer el-Mekkî'nin (ö. 974/1566) el-Fetâva'l-hadîsiyye ve el-Fethu'l-mübîn bi şerhi'l-Erbaîn isimli eserlerinden de nakiller yapmıştır.
12.   İbnü'l-Cevzî'nin (ö. 597/1200) el-Mevzûât'ı ve el-İlelü'l mütenâhiye isimli eserleri başta olmak üzere diğer eserlerinden de yararlanmıştır.
13.  Ayrıca Nevevî'nin (ö. 676/1277) Şerhu'l-Mühezzeb ve Şerhu Müslim başta olmak üzere pek çok eserinden de aktarımlar yapmıştır.


 
Diğer Özellikler
Stok Kodu9786057828187
MarkaBeka Yayınları
Stok DurumuVar
9786057828187 
En yeni ürünler
Güvenli teslimat
Kampanyalı ürünler
Piyasadaki en iyi fiyat

PlatinMarket® E-Ticaret Sistemi İle Hazırlanmıştır.