Rüya Tabirleri Ansiklopedisi Kervan

Fiyat:
180,00 TL
Havale / EFT:
176,40 TL
50,40 TL'den başlayan taksit seçenekleri için tıklayın.
Aynı Gün Kargo


Kitap              Rüya Tabirleri Ansiklopedisi
Yazar             İmam Nablusi
Yayınevi         Kervan Yayıncılık
Tercüme         Muammer Uysal
Kağıt - Cilt      2.Hamur  - Ciltli
Sayfa - Ebat   704 sayfa – 17x24 cm , büyük boy


 
     
                         
 
İmam Nablusi Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi adlı kitabını incelemektesiniz. 
Kervan Yayınları Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi kitabı hakkında yorumları oku yup kitabın konusuözetifiyatı, satış şartları hakkında bilgiyi geniş bir şekilde edinebilirsiniz.
  
Yaratan Rabbinin adıyla oku . O, insanı " alak " dan yarattı. Oku, Senin Rabbin en cömert olandır. Alak 1-2



GİRİŞ

Rüya nedir, kaç türlüdür?

Rüya konusuna işaret eden Peygamberimiz (s.a.v.) rüyayı üçe ayırırken şöyle buyurmuşlardır:

"ftüya üç kısımdır: Biri salih rüya olup müjdedir. Diğeri şey­tanın verdiği üzüntüdür. Üçüncüsü de kişinin kendi kendisine ko­nuştuğu şeylerdendir. Biriniz hoşlanmadığı birşey görürse hemen kalkıp namaz kılmalı, onu kimseye söylememek." (Müslim/rüya: 6)

Esasında rüya, devamlı kapısı hayale açık bulunduğu için, görülen şeylerden bir hüküm çıkarmak, bazı meseleleri ona bina etmek ve neticelere varmak hakikate uygun değildir. Bu meselede bütün islam - alimleri aynı görüştedir. Fakat sadık rüyalar müminler için müjdeci, ferahlatıcı ve sevindirici bir mahiyete sa­hip olduklarından, bu durumda bazı sadık rüyalar, ehli tarafından tabir edildiği zaman bazı gerçeklerin ucunu gösterebilir. Bu sadık (doğru) rüyalar büyük zatlar ve maneviyat ehlince görüldüğünde hakikat yolunu gösteren ışık daha da parlak olmaktadır. Yani bazı rüyalar beşarettir ve bu yolla bir kısım gaybî gerçeklere muttali olunabilir. Yeter ki bu rüyalar naslara, muhkemâta zıd ve muhalif olmasınlar. Evet, dinî kriterlere ters düşmeyen rüyalar, başkasını bağlayıcı olmasa bile gören şahıs için yol gösterici birer rehber sa­yılabilirler.

Peygamberimizi rüyada görmek:

Sadık rüyanın en meşhuru ve hiçbir surette şeytanın parma­ğının olmadığı şekli Rasul-i Ekrem'in (s.a.v.) görüldüğü rüyadır. Peygamberimizi rüyasında gören müminler onu gerçekten görmüş olurlar. Nitekim bu mevzuda; "her kim rüyasında beni görürse, muhakkak o, hak ve gerçek olarak görmüştür. Çünkü şeytan be­nim şekil ve suretime giremez" buyuran Fahr-i Kainat Efendimiz, böyle bir rüyada hata ve yanlışlığa meydan verilmediğini belirt­mektedirler. (Buhari/hiyel: 24)
Kişinin görmediği bir rüyayı görmüş gibi anlatarak bu yolla kendine bir itibar sağlamaya çalışması, yalancılığın ta kendisidir. Böyle bir davranışı Peygamberimiz zemmetmiştir:

Abdullah b. Abbas'ın (r.a.) rivayetine göre, Rasul-i Ekrem e-fendimiz (s.a.v.) şöyle buyurmuşlardır:
"Her kim görmediği bir rüyayı gördüğünü iddia eder de gör­müş gibi anlatarak yalan söylerse, kıyamet gününde ona iki arpa tanesi verilir ve onları düğümlemeye zorlanır. Fakat bu işi yapa­madığından dolayı azaba uğratılır." (İbn Mace/tabirür-rüya: 8)
Hadis-i Şerifin mealinde de ifade edildiği gibi, görmediği rü­yayı gördüğünü söyleyen kimse bilerek, açıkça yalan söylemiş ol­maktadır. Yani birbiriyle alâkası olmayan uydurma sözler düzenlediği için, kıyamet gününde yapılması mümkün olmayan iki arpa tanesini düğümlemesi teklif edilecektir. Bu işi yapamadığı için de bu şekilde azap çekmeye devam edecektir. Çünkü "el-cezâü min cinsi'l-amel" kaidesi gereğince cezayı suçunun cinsine göre çekecektir.

Rüyanın yorumu nasıl yapılır?

Enes b. Malik'den (r.a.) rivayetle, Rasulü Ekrem (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:

"Rüyada gördüğünüz isimleri, o rüyanın yorumlanmasında esas alınız. Rüyada gördüğünüz şeylerin künyelerini (veya) kinaye mânâlarını da yorumlarken esas alınız. (Birden fazla yoruma muhtemel) rüya ilk yorumcuyadır. (Yani ona göre vukua gelir.)" (İbn Mace. Hadis no: 3915)
"Rüyada gördüğünüz isimleri, o rüyanın yorumlanmasında esas alınız." Yani rüyada gördüğünüz isimleri yorumlarken ve kı­yas yaparken esas alınız. Salim adında bir kimseyi rüyada gördü­ğünüzde bunu selametle, Ganim diye birisini görürseniz bunu da ganimetle yorumlayınız. Veya "karga" hadiste fâsık olarak isim­lendirildiğinden kargayı, fasık olarak; "kadın" hadiste eğri ağaç 0-larak ifade edildiğinden eğri ağaç gördüğünüzde bunu kadınla yorumlayınız.
"Rüyada gördüğünüz şeylerin künyelerini (veya) kinaye mânâlarını da yorumlarken esas alınız." Yani yorumlarken ben­
zerlikler kurunuz.

"Rüya ilk yorumcuyadır." Yani birden çok yorum yapılmasına ihtimal olan rüyayı, tabir ilmini bilen kimseye yorumlatın. Çünkü ilk yorumlayanın yorumu üzerine vaki olur. Diğerlerinin yorum­lamaları geçersizdir.

Rüya, tabir edildiği üzere vaki olur.

Peygamberin (s.a.v.) hanımı Aişe'den (r.a.) rivayetle, dedi ki: Medine ahalisinden bir kadının, uzak yerlere gidip gelen tüccar bir kocası vardı. Kocası gidince kadın rüya görürdü. Bazı zamanlarda kocası onu hamile olarak bırakır, giderdi. Rasûlüllah'a (s.a.v.) gelir ve şöyle derdi:

  • Kocam ticaret için uzak yerlere gitti ve beni hamile olarak bıraktı. Rüyamda evimin direğinin kırıldığını ve bir gözü kör bir evlat doğurduğumu gördüm.

Rasûlüllah (s.a.v.):

  • Hayırdır. İnşaallah, kocan sağ salim dönecektir ve sen sağ­lam bir çocuk doğuracaksın, buyurdu.

Bu rüyayı iki veya üç defa görür, her defasında da Rasûlüllah'a (s.a.v.) gelirdi. Rasûlüllah da (s.a.v.) bu şekilde cevap verirdi. Kocası döner ve sapasağlam bir erkek çocuk doğrururdu. Yine bir gün her zamanki gibi geldi. Rasûlüllah (s.a.v.) yoktu. Bu rüyalardan birini görmüştü. Dedim ki:

  • Rasûlüllah'ı (s.a.v.) hangi hususta arıyorsun?

  • Gördüğüm rüyalar hususunda Rasûlüllah'a (s.a.v.) gelir. O ndan sorardım. O da hayırdır! derdi ve O'nun dediği gibi olurdu, dedi.

  • Diğer Özellikler
    Stok Kodu97897588966264
    MarkaKervan Yayınları
    Stok DurumuVar
    97897588966264
En yeni ürünler
Güvenli teslimat
Kampanyalı ürünler
Piyasadaki en iyi fiyat

PlatinMarket® E-Ticaret Sistemi İle Hazırlanmıştır.