Kitap Hanımlar için Asrı Saadet Dersleri 1
Yazar Necmeddin Salihoğlu
Yayınevi Ravza Yayınları
Kağıt Cilt Şamua Kağıt , Kalın Cilt
Sayfa Ebat 912 sayfa - 16,5x 24 cm
Ravza Yayınları Hanımlar İçin Asrı Saadet Dersleri 1 kitabı nı incelemektesiniz.
Necmeddin Salihoğlu Hanımlar İçin Asrı Saadet Dersleri Dersleri 1 adlı kitap hakkında yorumları oku yup kitabın konusu, özeti, fiyatı, satış şartları hakkında bilgiyi geniş bir şekilde edinebilirsiniz.
Yaratan Rabbinin adıyla oku . O, insanı " alak " dan yarattı. Oku, Senin Rabbin en cömert olandır. Alak 1-2
TAKDİM
Bismillahirrahmanirrahim
Hamd, âlemlerin Rabbi olan Allah (cc)'a, salât ve selâm Efendimiz Hz. Muhammed (sav)'e, ehl-i beytine, ashabına ve kıyamete kadar hakka davet edip, hayırda önderlik yapacakların üzerine olsun.
Allah'ı (celle celâlühü) tanımak ve gerçek anlamda kulluk görevlerini eda edebilmek ancak ilimle mümkündür. "Kulları içerisinde Allah'tan ancak âlimler korkar, Allah çok bağışlayandır." (Fâtır, 28) Kur'an-ı Kerim'de ilim övülmüş, bilenlerle bilmeyenlerin bir olamayacağı açıkça belirtilmiştir: "Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak akıl sahipleri bunlan hakkıyla düşünür." (Zümer, 9)
İnsanın üstlendiği görev ve sorumlulukları, yeryüzü, gökyüzü ve dağlar üstlenmekten kaçınmıştır. "Biz o emaneti göklere, yere ve dağlara arz ettik, onlar, onu yüklenmeye yanaşmadılar, ondan korktular da onu insan yüklendi. O (insan) gerçekten çok zalim ve çok cahildir." (Ahzab, 72) Bu ağır sorumluluğu insanoğlunun yerine getirebilmesi de oldukça zor ve çetindir.
Bu çetin görevi hakkıyla kavramak ve gerekenleri yapabilmek için, insanın sürekli bir eğitime tabi tutulması gerekir. Öğrenmede süreklilik esası vardır. Bilgilerin unutulmaması ve tekamül etmesi için sürekliliğin sağlanması lazımdır.
Yine eğitimde tedricilik büyük önem arz etmektedir. Herhangi bir alanda kendini yetiştirmek isteyenler, ilgilendikleri konuda tedricen bilgilenmeye ihtiyaç duyarlar. Tedricenden kastımız; kolaydan zora, azdan çoğa doğru ilerlemektir. Hazırlamış olduğumuz eserde bu hususlara azami ölçüde dikkat edilmiştir.
Bu kitapla, bilenlerin bilgilerini tekrar etmesi, bilmeyenlerin de öğrenmesi hedeflenmiştir.
Bu kitapta işlenen konularla ilgili olarak yardımcı kaynaklara başvurmanın çok yararlı olacağını da belirtmek gerekir. Ancak seçilecek kaynakların sağlam ve güvenilir olmalarına dikkat edilmesi çok önemlidir. Hurafelerle doldurulmuş, aşırılığa kaçan, orta yoldan ayrılan eserlerin vereceği tahribatı anlamak için şu hadisi şeriflere bakmamız yeterli olur: Hz. Peygamber (sav) buyurur ki; "Kim, benim söylemediğim bir sözü, bana isnad ederek söylerse, cehennemdeki yerini hazırlasın. "Ve yine buyuruyor ki; "Kim Kur'an-ı kendi (indi) görüşüne göre tefsir ederse küfretmiş olur"
Gerek ülkemizde ve gerekse dünyanın birçok yerinde farklı farklı cemaatler bulunmaktadır. Her bir cemaatin kendilerince bayraklaştırdığı usul ve metodları vardır. Bu cemaatlerin bir kısmı sufiliği, bir kısmı sele-filiği, bir kısmı mezhep tanımazlığı, bir kısmı mezhebi din yerine koymayı, bir kısmı ahlak ve fazileti, bir kısmı sadece tebliği, bir kısmı sadece fiili cihadı, bir kısmı kalp temizliğini, bir kısmı iman konusunu, bir kısmı sadece siyaseti, bir kısmı siyaset dişiliği, bir kısmı hümanizmi, bir kısmı köktenciliği, bir kısmı idealizmi, bir kısmı rüyalarla ilgilenmeyi ve bir kısmı da ilimciliği kendilerine temel esas olarak kabul etmişlerdir.
Bunların tamamının temeli İslam'a dayanmasına rağmen bunlar İslam'dan birer cüzdür, İslam'm bir kısmıdır. Yalnız başlarına İslam'ı tam olarak temsil edemezler. Bunun en önemli sebebi ise, bu akım ve hareketleri kuran ve geliştiren liderlerin arkasından onların takipçilerinin aşırıya kaçmalarıdır. Buradaki en büyük inhiraf ise, İslam'm temel kaynaklarından beslenememekten doğmaktadır. İslam ulemasının cumhurunun görüşüne göre Edille-i Şeıriyye dörttür. Kuı'an, Sünnet, İcma ve Kıyas'dır. Bunların eksikliği, ortaya parçacı bir İslam anlayışı çıkarmaktadır. Bu parçacı anlayıştan kurtulabilmek için hem eğitimde hem de öğretimde edillei şer'iyyedeki ölçülere uygun yöntem izlemek bu eserde esas alınmıştır.
İnsan olarak vücudumuzun belli ölçülerde gıda ve vitaminlere ihtiyacı vardır. Biz seviyoruz diye şekeri az, tuzu fazla alamayız. Ya da meyveyi çok yiyip ekmekten uzak kalamayız. Böyle yaparsak bünyemizin normal işleyişi bozulur ve vücut hastalık kapar. İslami bilgilenmeler de öyledir. Her bir emri, gerektiği şekilde bilmek ve anlamak zorundayız. Böyle yapmadığımız zaman hastalıklı bir yapı oluşur.
Bu eserle temel İslami bilgileri elde eden Müslümanların, bildiklerini yaşama ve diğer insanlara anlatma sorumlulukları olacaktır. (Al-i İmran, 104) Bu bir farziyettir. Bildiklerini insanlara anlatmayanlar hem günahkar ve hem de Allah katında sorumludurlar. Zira toplumda bilmeyenlerin, bilenler üzerinde hakları vardır.
İnsanlar, öteki dünyada hesaba çekilecekleri zaman, kendilerine doğruları anlatmadığımız için bizi Allah'(cc)a şikayet edeceklerdir. İşte bu yüzden bütün Müslümanların öğrenmek ve bildiklerini insanlara anlatmak (Tebliğ ve Davet) mecburiyetleri vardır. Çünkü İslami eğitimlerden amaç, sadece bilgilenmek değil, aynı zamanda bilgilerin yaşanmasıdır. Sadece bilgilenmek amaçlı okuyan bilgi sahipleri için ayet-i kerimede 'Onlar kitap yüklü merkeplerdir' ifadesi kullanılmıştır.
Tebliğ, davet ve emr-i bilmaruf görevlerini hakkıyla yerine getirenler içinse, Allah (cc) tüm hayırları vaadediyor. (A'raf, 128)
Çalışmak bizden, Tevfik Allah'tandır...
Bu Eserin Hazırlanmasında Faydalanılan Temel Kaynaklar
Akaid: Ömer Nesefi Akaidi-ŞerhuT-Akaid (Taftazani)
Tefsir: Hak Dini Kuı'an Dili / Elmahlı M. Hamdi Yazır
İlmihal: Kadın İlmihali / Ravza Yayınları
Siyer: Son Peygamber / Hasan En-Nedvi - Siyer-i Nebî (Sallabi)
Hanım Sahabeler: Necmettin Salihoğlu
Aile Eğitimi / Prof. Ali Abdulhalim Mahmud
Ravza Yayınevi Hanımlar İçin Asrı Saadet Dersleri 1 kitabı nı incelemektesiniz.