Kitap Şafii İlmihali
Yazar Hasip Asutay
Yayınevi Gelenek Yayıncılık
Kağıt Cilt 1.Hamur Şamua kağıt - Ciltli
Sayfa Ebat 368 sayfa - 14x21 cm.
Yayın Yılı 2011
Hasip Asutay Şafii İlmihali kitabını incelemektesiniz.
Gelenek Yayınları Şafii İlmihali kitabı hakkında yorumları oku yup kitabın konusu, özeti, fiyatı, satış şartları hakkında bilgiyi geniş bir şekilde edinebilirsiniz.
Yaratan Rabbinin adıyla oku . O, insanı " alak " dan yarattı. Oku, Senin Rabbin en cömert olandır. Alak 1-2
Önsöz
Allah'a hamd ve sena olsun, O'nun Resulüne salât ve selâm olsun. Allah'ın rahmeti ve bereketi başta siz okuyucularımız olmak üzere bütün inanların üzerine olsun.
Bugüne kadar değişik konularda 13 fıkıh kitabını yazdık. Bu çalışmalarımızda Hanefi fıkhını esas alarak konuları anlatmaya çalıştık. Ancak önemli görüş ayrılıklarının bulunduğu yerlerde Şafiî mezhebinin görüşlerini de dipnotlarda belirttik.
Şafiî okuyucularımız haklı olarak, Şafiî fıkhı ile ilgili Türkçe eserlerin az olduğunu, bu yüzden de Şafiî fıkhını esas alan bir eser hazırlamamı istediler. Biz de bu sebeple böyle bir çalışma yapmayı uygun gördük.
Bu eserimiz; Akaid, İbadet, Muamelât, Helâl ve Haramlar olmak üzere dört bölümden oluşur.
Yaptığımız bu çalışma, Şafiî mezhebine mensup olanlar için önemli olduğu gibi, bu konuda araştırma yapanlar ve özellikle de din görevlileri (imam hatipler) için de büyük önem arz etmektedir. Çünkü Şafiîlerin çoğunlukta bulunduğu Doğu ve Güneydoğu bölgelerinin dışında da az da olsa her imam hatibin cemaatinde Şafiîler de bulunmaktadır.
Bilindiği üzere imamın, kendisine uyanların mezhebine riayet etmesi gereklidir. Uygun olan, herkesin kendi mezhebine göre amel etmesidir. Ancak bir ihtiyaç olması durumunda başka mezhebe taklit yapılabilir.
Bunun da iki şartı vardır:
Birincisi, hangi konuda amel ediliyorsa o mezhebe göre konunun şartlarını bilmiş olmak; ikincisi, bir meselede iki veya daha fazla mezhebin görüşlerini birleştirmek olan telfikten sakınmış olmak. Aksi takdirde taklit caiz olmaz.
Daha önceki çalışmalarımızda da belirttiğimiz gibi, bütün gayretimize rağmen, yine de dikkatimizden kaçan noktalar olabilir. Bu nedenle yapılacak yararlı tenkitlere her zaman açık olduğumuzu ve bize ulaştırılması durumunda sonraki baskılarda haklı olan görüşleri dikkate alacağımızı özellikle belirtmek isteriz.
Hazırladığımız bu eserin birçok Müslümanın fıkıh konusunda bilgi sahibi olmasına ve bu bilgilerle amel etmesine vesile olmasını dileriz.
Hasip ASUTAY
ANKARA – 2010
İmam Şafiî
İslâm dünyasında en yaygın olan Sünnî fıkıh mezheplerinden birinin kurucu imamı olan Muhammed b. İdris eş-Şafiî, hicri 150, miladi 767 yılında Filistin/Gazze'de doğmuştur. Kureyş kabilesine mensup olan Şafiî'nin soyu, üçüncü kuşakta Peygamber Efendimizin soyu ile birleşmektedir. Şafiî'nin ailesi, muhtemelen siyasi veya ekonomik sebeplerle Hicaz'dan Filistin'e göç etmiştir.
Çok küçük yaşta babasını kaybeden Şafiî, annesinin himayesinde yetişmiştir. Annesi ile Filistin'den Mekke'ye dönen Şafiî, Hüzeyl kabilesinde, badiyede kalmış ve Arap dilini belâgat ve fesahatiyle öğrenmiştir.
Mekke müftüsü Müslim bin Halid ez-Zenci'den temel dini bilgileri öğrenen Şafiî, hocasının yardımıyla Medine'ye gitmiş ve İmam Malik'e öğrenci olup, meşhur kitabı el-Muvatta'ı kendisinden okumuştur. Şafiî'nin İmam Malik'e öğrenciliği uzun zaman devam etmiştir.
İmam Malik'in vefatından kısa bir süre sonra bir vesileyle Hicaz bölgesine gelen Yemen valisi Mus'ab bin Abdîllah'ın resmi görev alması talebini kabul eden Şafiî, Yemen'e gitmiş ve orada bir süre hakimlik (kadılık) yapmıştır. Daha sonra Bağdat'a gelen Şafiî, İmam Muhammed bin Hasan eş-Şeybanî ile uzun müzakerelerde bulunmuş, böylece Hanefî fakihlerin (Kufe ekolünün) görüşlerini öğrenme imkânı bulmuştur. Şafiî'nin Hicaz'daki görüşlerini yeniden değerlendirmeye imkân tanıması bakımından Bağdat'taki dönemi büyük önem arz etmiştir.
İslâm hukukunun kaynaklarını ve hüküm çıkarma yöntemlerini (usûl-i fıkıh) derli toplu ortaya koyması bakımından İmam Şafiî'nin er-Risale isimli eseri büyük öneme haizdir. Bu eser, fıkıh usulüne ilişkin olmak üzere günümüze kadar intikal eden en eski eser olması itibariyle İslâm alimleri arasında haklı bir şöhrete sahiptir. Şafiî'nin fıkıh konularına dair görüş ve içtihatları ise el-Ümm isimli eserinde yer almaktadır. İmam Şafiî sadece fıkıh alanında değil, edebiyat alanında da imam olarak kabul edilmiştir.
İmam Şafiî hayatının son yıllarını Kahire'de geçirmiştir. Burada önemli öğrenciler yetiştirmiştir. Rebi bin Süleyman el Muradî, Yusuf bin Yahya el-Buveytî, ismail bin Yahya el-Müzenî, Hasan bin Muhammed ez-Za'feranî bunlar arasındadır. Şafiî'nin doğrudan öğrencileri olan bu alimler, onun görüşlerinin yayılmasında büyük hizmetler icra etmişlerdir.
İmam Şafiî hicri 204 yılında Kahire'de vefat etmiştir. Kabri Fustat Cebel-i Mukattaın'daki Abdülhakem oğulları aile mezarlığında bulunmaktadır.
Mezhebin başlıca eserleri arasında Şafiî'nin el-Ümm'ü, Müzenî'nin Muhtasar'ı, Rafiî'nin Fethu'l-Aziz'i, Neve-vî'nin Minhacu't-Talibîn'i bulunmaktadır.
Şafiî Mezhebi Mısır'da, Filistin'de, İran'daki Sünnîler arasında, Filipin Adalan'nda, Endonezya'da, Hindi Çin, Avustralya'nın Müslümanlar arasında ve ülkemizin Doğu ve Güneydoğu bölgelerinde yayılmıştır. İmam Şafiî 204 yılında vefat etmesine rağmen içtihat ve görüşleri ile halen İslâm dünyasında yaşamaktadır.
İlim yolunu aydınlatan bütün müçtehid imamlara ve tabiî olarak İmam Şafiî'ye yüce Allah'tan rahmet niyaz ediyoruz.
Diğer Özellikler |
Stok Kodu | 9789756138519 |
Marka | Gelenek Yayıncılık |
Stok Durumu | Bu ürün geçici olarak temin edilememektedir. |
9789756138519