Kitap 114 Kudsi Hadisi Şerif
Yazar Naim Erdoğan, Ramazan Yıldız
Yayınevi Çelik Yayınları
Kağıt Cilt 2.Hamur , Karton kapak cilt
Sayfa Ebat 320 Sayfa, 13.5x21 cm
Naim Erdoğan 114 Kudsi Hadisi Şerif kitabı nı incelemektesiniz.
Çelik Yayınları 114 Kudsi Hadis-i Şerif kitabı hakkında yorumları oku yup kitabın konusu, özeti, fiyatı, satış şartları hakkında bilgiyi geniş bir şekilde edinebilirsiniz.
Yaratan Rabbinin adıyla oku . O, insanı " alak " dan yarattı. Oku, Senin Rabbin en cömert olandır. Alak 1-2
Allah'ın Elçisi nin Rabbin'den Rivayet Ettiği 114 Kudsi Hadis-i Şerif
“Kudsi Hadis’e” “kudsî” denmesi bir yönüyle Allah Teâlâ’ya ait, “Hadîs” denmesi de bir yönüyle Resûlullah (s.a.v.)’a olmasındandır.
Allah Teâlâ'ya ait olan yönü, Kudsî hadîsin, vahiy veya ilham yoluyla, rüyada veya Mirac da Rasûlullah'a Allah Teâlâ tarafından mânâ olarak bildirilmiş olmasıdır. Rasûlullah'a ait olan yönü, Rasûlullah (s.a.v.)'in bildirilen bu ilâhi (kudsî) mânâları kendi sözü (ifadesi) ile nakletmesidir.
Böylece, Rasûlullah'ın hadîs-i şerifleri ikiye ayrılıyor: Hem lâfız ve hem de mânâca Rasûlullah'a ait olana "Hadîs-i Nebevî"; mânâca Allah Teâlâ'ya, lâfızca (ifade) Rasûlullah'a ait olana da "Hadis-i Kudsî" denmektedir.
ÖNSÖZ
Kudsî Hadîs (Hadîs-i Kudsî) Üzerine Bazı Malûmat
Alah Teâlâ'ya hamd; Rasûlullah'a, Âl ve Ashâbına salât-ü selâm olsun.
Kudsî Hadîsler'i neşir sahasına sunarken onun hakkında biraz malûmat vermek gerekli oldu.
"Kudsî Hadîs'e" "kudsî" denmesi bir yönüyle Allah Teâlâ'ya ait, "Hadîs" denmesi de bir yönüyle Resûlullah (s.a.v.)'a ait olmasındandır. Allah Teâlâ'ya ait olan yönü, Kudsî hadîsin, vahiy veya ilham yoluyla, rüyada veya Mirac'da Rasûlullah'a Allah Teâlâ tarafından mânâ olarak bildirilmiş olmasıdır. Rasûlullah'a ait olan yönü, Rasûlullah (s.a.v.)'in bildirilen bu İlâhi (kudsî) mânâları kendi sözü (ifadesi) ile nakletmesidir.
Böylece, Resûlullah'ın hadîs-i şerifleri ikiye ayrılıyor: Hem lâfız ve hem de mânâca Rasûlullah'a ait olana "Hadîs-i Nebevî"; mânâca Allah Teâlâ'ya, lâfızca (ifâde) Rasûlullah'a ait olana da "Hadîs-i Kudsî" denmektedir.
Allah kelâmının çeşitleri üçtür;
Birincisi: Cibril vâsıtasıyla Rasûlullah'a vahy şeklinde nâzil olup Rasûlullahca tebliğ ve tevâtür yoluyla nakledilmiş, vahy kâtipleri tarafından nüzûl, akabinde yazıyla da tesbit edildikten sonra, Hazret-i Ebû Bekir'in hilâfeti zamanında ve onun emri üzerine biraraya toplanmış, nihâyet Hazret-i Osman'ın emri üzerine teksir edilmiş (nüshaları çoğaltılmış) bulunan KUR'ÂN-I KERİM'dir. Bu, icâz vasfını hâiz, şer'î tahâreti olmayan kimseler tarafından ele alınamayan, namazlarda okunan, hem lâfzı ve hem mânâsı Allah Teala'ya ait en şerefli, yüce kelâmdır. Vahy-i Metlüvdür. Bunu inkâr eden kâfir sayılır.
İkincisi: Rasûlullah Hazret-i Muhammed'den evvelki peygamberlere nâzil olan ve Kur'ân-ı Kerim'le kaldırılmış bulunan, insanlarca değiştirilmeye uğramadan önceki eski mukaddes kitablardır.
Üçüncüsü: Yukarıda tarif edilen, mânâca Allah Teâlâ'ya ait, lâfızca (ifade) Rasûlullah'a ait olup âhâd yoluyla nakledilen Hadîs-i Kudsî'dir. Buna "Hadîs-i İlâhî, Hadîs-i Rabbâni" de denilir.
İcâz vasfını hâiz değildir. Namazlarda Kur'ân-ı Kerim âyetleri yerine okunamaz. Lâfız itibariyle beşerî olduğundan namazı bile bozar. Şeriatça (din) tahâreti olmayan, bu kelâmın yazılı bulunduğu kitabı ele alabilir. Hatta inkâr eden kâfir sayılmaz. Vahy-i Gayr-i metlüvdür.
Ebü'l-Bekâ "Külliyat'Tnda kudsî hadîsi şöyle tarif eder:
"Kur'ân-ı Kerim'in hem lâfzı, hem mânâsı vahy-i celî ile Allah Teâlâ tarafından inzâl edilmiştir. Kudsî hadîsin ise, lâfzı Resûl-i Ekrem'e ait; mânâsı ilham yoluyla veya uykuda bildirmek sûretiyle Allah Teâlâ'ya aittir."
Kudsi hadisler, Nebevî hadislerden ayrı olarak, rivâyet edilirken şu ifadeler kullanılır:
- "Kâlellâhu Teâlâ fımâ revâhu anhü Resûlüllâhi Sallellâhu aleyhi ve selleme: Allah'ın elçisinin, salât ve selâm O'nun üzerine olsun, yüce Allah'dan rivâyet ettiğinde (Allah) buyurdu ki..."
- "Kâle Rasûlullahi sallallahu aleyhi ve selemle fimâ yervî an Rabbihî: Allah'ın elçisi, salât ve selâm O'nun üzerine olsun, Rabbinden rivâyet ederek buyurmuştur ki..."
Her iki cümlede (ifâdede) de söylenmek istenen şey aynıdır. Aralarındaki fark ise, bunların ayrı ayrı zamanlarda kullanılmış birer ıstılahtan ibaret oluşudur.
Kudsî hadisler, sayı itibariyle çok değildir. Yüzün biraz üstündedir. Ancak bunlar içinde mevzû olanları da vardır: "Levlâke lemâ halaktü'l-eflâk: Sen olmasaydın (Ey Muhammedi) felekleri yaratmazdım" gibi. Bu söz mânâ itibariyle sahih olmakla beraber, hadîs değildir. Lâfzan Rasûlullah böyle bir hadîsi Hadîs-i Kudsî söylememiştir. Fakat, mânâca, başka kelâma mutabakatı vardır.
Kudsî hadisler Nebevî hadislerle birlikte, dağınık bir şekilde Kütüb-i Sitte (altı hadîs kitabı) mecmûalarında, Ahmed b. Hanbel'in Müsned'inde ve diğer hadîs kitablarında bulunmaktadır. Bunlar müstakil hale de getirilmişlerdir; kırk Hadîs-i Kudsî tarzında... Bunların teferruatı kaynaklarda mevcuttur. Aliyyü'l-Kari'nin "el-Ehâdisü'l-Kudsiyye ve'l-Kelimâtü'l-Ünsiyye"si, Münavi'nin "el-İthâfâtü's-Seniyye bil-ehâdîs-i'l-Kudsiyye"si bunlardan sayılabilir.
İşte el-Ezher Üniversitesi hocalarından Ahmed Şerebâsi'nin ciddi bir gayret ve hâlis bir hizmet neticesi toplu halde sunduğu; her hadîsin delil ve kaynaklarıyla birlikte sıhhatine işaret ettiği, ilmî olarak meâllerini verdiği, lâfızlarının dahi kelime kelime üzerinde durarak kaleme aldığı 75 Kudsî Hadîs böyle eserlerden biri sayılır. Dağınık halde muhtelif mecmuâlarında bulunan Hadîs-i Kudsîlerin bir araya getirilmişidir. Türkiyemizde böyle bir eser ilk defa neşir sahasına sunulmaktadır.
Allah Teâlâ hazırlanmasına ve yayınlanmasına hizmeti geçenlere mânevi ecrini, okuyucularına da ilâhî feyzini bolca lütfetsin.
Ramazan YILDIZ
Diğer Özellikler |
Stok Kodu | 9786059495394 |
Marka | Çelik Yayınevi |
Stok Durumu | Var |
9786059495394
Havale / Eft :
Havale İle : 105,73 TL
Kapıda Ödeme :
Kapıda Ödeme ile : 109,00 TL
Tek Çekim :
Kredi Kartı ile : 109,00 TL
Mağazamızda taksit için en az 200 TL lik ürünü sepete eklemeniz gerekir